Blog

wszystkie

Podbij rynek ubezpieczeń: Jak przekształcić multiagencję ubezpieczeniową w lidera branży?

W dzisiejszej erze cyfrowej, aplikacje, z których korzystamy na co dzień, przetwarzają ogromne ilości danych, dostarczając nam te, które są w danym momencie niezbędne. Bez względu na to, jak i skąd pochodzą te informacje, skupiamy się głównie na ich efekcie – fakcie, że są dostępne. Oczekiwania użytkowników końcowych koncentrują się na ergonomicznym korzystaniu z aplikacji, łatwości dostępu do odpowiednich informacji, szybkości działania i atrakcyjnym wyglądzie. Zbudowanie odpowiedniego interfejsu graficznego, z którego korzysta wielu użytkowników, jest niewątpliwie ciekawym wyzwaniem. Jednakże istotniejszym jest skonstruowanie go tak, aby dostarczał użytkownikowi odpowiednie informacje, oraz w sposób, który pozwoli na pełną integrację naszego rozwiązania z innymi systemami.

Dlaczego warto wdrożyć nowoczesny system IT w kancelarii brokerskiej w 2023?

W dzisiejszych czasach, wraz z postępem technologicznym, systemy informatyczne stały się nieodzowną częścią funkcjonowania większości firm i organizacji. Kancelarie brokerskie nie są wyjątkiem. W branży gdzie szybkość i innowacyjność są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, korzystanie z najnowszych technologii jest niezbędne do utrzymania konkurencyjności na rynku.

Jak innowacyjne rozwiązania zwiększają efektywność operacyjną w multiagencji ubezpieczeniowej?

Współcześnie, coraz chętniej wykorzystujemy rozwiązania informatyczne, aby wspomagały codzienne procesy biznesowe — w tym także w branży ubezpieczeniowej. Dostępne na rynku rozwiązania IT przynoszą wiele korzyści zarówno dla ubezpieczycieli, multiagencji ubezpieczeniowych, jak i klientów. Wdrożenie odpowiednich narzędzi niewątpliwie pozwala na zwiększenie efektywności pracy i skrócenie czasu potrzebnego na realizację różnego rodzaju zadań.

Sprzedaż ubezpieczeniowych produktów komunikacyjnych i majątkowych przez firmy leasingowe

Firmy leasingowe coraz częściej mają w swojej ofercie produkty ubezpieczeniowe. Chcąc nadążyć za rosnącymi wymaganiami klientów, działy ubezpieczeń, również te w firmach leasingowych, szukają nowych, innowacyjnych rozwiązań, mających na celu ułatwienie obsługi i pracy z klientem. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że atrakcyjna cenowo i dostarczona w odpowiednim czasie oferta, to tylko część procesu. Leasingobiorcy, szukając odpowiednich dla siebie warunków, często oczekują równie kompleksowej, szybkiej i bezproblemowej obsługi już po zawarciu umowy. To stawia przed firmą wyzwanie, by na każdym etapie realizowania umów, wszystko było uporządkowane i realizowane „od ręki”. Okazuje się, że kluczem do sukcesu w takich sytuacjach, mogą być odpowiednio skonstruowane systemy dla branży ubezpieczeniowej.

Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych przez dealerów

Dealerzy samochodowi coraz częściej poszerzają swoje oferty o produkty ubezpieczeniowe. Jest to bez wątpienia sytuacja korzystna z perspektywy klienta, gdyż stanowi dla niego duże ułatwienie – zapewnia kompleksową obsługę podczas procesu zakupu nowego auta. Klient uzyskuje dostęp do szerokiego spektrum ofert w salonie, co sprawia, że zyskuje czas, który byłby mu potrzebny na znalezienie eksperta z zakresu rynku ubezpieczeniowego. Wszystko, czego potrzebuje, otrzymuje na miejscu.

Nowoczesne rozwiązania IT wspierające procesy likwidacji szkód

Ubezpieczeniowy obszar likwidacji szkód to nie tylko procedury, ścieżki oceny czy kwestionariusze prowadzące przez procesy uzyskiwania rekompensaty finansowej. To również działania w terenie, w których ważną rolę odgrywają rozwiązania technologiczne pozwalające automatyzować szereg czynności pomiędzy wszystkimi podmiotami biorącymi udział w tym procesie.

Jak podołać wymogom organów nadzorujących? O tym, jak ważne są narzędzia przy prowadzeniu działalności brokerskiej

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF), stojąc na straży bezpieczeństwa rynku finansowego w Polsce, zapewnia jego prawidłowe funkcjonowanie oraz stabilizację. W ramach swoich kompetencji i działań KNF sprawuje nadzór nad sektorem ubezpieczeniowym oraz instytucjami, które w nim działają. Aktualne zapisy obowiązującego prawa (Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń z dnia 15 grudnia 2017 r.) są podstawą do możliwości przeprowadzenia kontroli KNF w zakresie działalności pośrednictwa ubezpieczeniowego a dokładnie działalności brokerskiej.

Webserwis – słowo na ubezpieczeniowe jutro

Od jakiegoś czasu na polskim rynku ubezpieczeniowym można zaobserwować rosnącą ekspansję nowego modelu współpracy między towarzystwami ubezpieczeniowymi a multiagencjami w zakresie sprzedaży ubezpieczeń – integrację via webservice. Stopniowo ubezpieczyciele włączają do tego modelu kolejne linie produktowe oraz kanały dystrybucji (np. pakiety dealerskie czy produkty dedykowane dla leasingu).

Fabryka polis: Szybkość działania w branży leasingowej

Banalny temat artykułu skrywa w sobie wiele zależności, których końcowym efektem jest skuteczność i wymierny efekt biznesowy. Ale czy to ma coś wspólnego z ubezpieczeniami? Okazuje się, że ma. I to całkiem sporo. Ostatnie lata pokazują skalę i szybkość rozwoju rynku leasingowego. I nie chodzi tylko o środki, które są przeznaczane na finansowanie przedmiotów leasingu. Firmy systematycznie uzupełniają swoją ofertę o produkty dodatkowe, przygotowując dla klientów całe pakiety usług uzupełniających propozycje finansowania. To dla wielu firm tego typu znaczące źródła przychodów.

MultiRIA kończy 10 lat!

W tym roku mija 10 lat od produkcyjnego wdrożenia w PKO Agencji Ubezpieczeniowej i PKO Leasing (wówczas: Raiffeisen Insurance Agency i Raiffeisen Leasing Polska SA) systemu do sprzedaży i kompleksowej obsługi polis.

Fabryka polis: Technologiczny krok naprzód

Dla dystrybutora produktów ubezpieczeniowych korzystanie z własnego systemu informatycznego to przede wszystkim możliwość oferowania klientom produktów wielu firm, bez konieczności logowania się do portali stworzonych przez konkretne towarzystwa. Oprócz komfortu wyboru, który bez wątpienia dla klienta jest szalenie ważny, własny system znacząco upraszcza dystrybutorowi choćby procesy rozliczeniowe czy raportowe.

Fabryka polis: Jak osiągnąć efektywność działania w obszarze ubezpieczeniowym?

Tysiące klientów, tysiące aut, tysiące polis i wciąż te same powtarzalne procesy: ofertowanie, polisowanie, administracja. A to tylko niewielka część codziennej pracy wykonywanej przez dział ubezpieczeń w firmie leasingowej. Skomplikowane procesy zarządzania portfelem ubezpieczeń w firmach leasingowych wymagają ciągłego i pełnego zaangażowania pracowników, a są chwile, kiedy rąk do pracy po prostu brakuje.

Standaryzacja wymiany danych dla ubezpieczeń

Standaryzacja jest procesem, który ułatwia i usprawnia wiele dziedzin naszego życia. O ileż wygodniej jest mieć jedną (zamiast kilku różnych) ładowarkę z portem mikro-USB, którą możemy naładować telefon, bezprzewodowe słuchawki czy czytnik książek. Na co dzień nie zwracamy uwagi na to, jak cenne jest posiadanie tego typu udogodnień, do momentu, gdy staną się one niezastąpionym ratunkiem w najmniej oczekiwanej sytuacji.

Proces wyboru rozwiązania obsługującego procesy ubezpieczeniowe

„Och, jaki piękny poniedziałkowy poranek! Liście się złocą i czerwienią w promieniach jesiennego słońca… Co by tu dziś zrobić? A może wdrożymy system do obsługi ubezpieczeń?” – hola, hola, to tak nie działa! To może inaczej: „Od trzech miesięcy słyszę narzekania pracowników, że obecny system informatyczny jest stary, wolno działa. Kupię im nowy, o, ten niebieski – taki ładny, ucieszą się” – o nie, nie, nie tędy droga! To z innej strony: „W ostatnim półroczu stale rosną nam koszty jednego działu, coś się tam dzieje niedobrego. Wdrożę jutro jakiś system, to na pewno sytuacja się unormuje” – jeśli naprawdę tak myślisz, to jesteś w błędzie. Chcesz mieć wymierne rezultaty, to się przygotuj!

Technologiczna przyszłość brokerów – wywiad z Mateuszem Cieślikiem, Prezesem Capital Brokers

Dobór rozwiązania, na którym opierać się będzie codzienna praca zespołu, wymaga dobrej analizy i nakreślenia planów na dalszy rozwój. Dostawcy systemów brokerskich powinni aktualizować narzędzie zarówno w oparciu o potrzeby wynikające ze zmian rynku, jak również indywidualnych potrzeb klienta. Brokerzy szukają rozwiązań, które zachwycą ich szeroko rozwiniętym paskiem menu, personalizacją i zapewnieniem o współpracy przy rozwoju. Krakowska kancelaria brokerska Capital Brokers Insurance Group od czterech lat korzysta z usług VSoft SA. O tym jak rozwiązanie VSoft Insurance Broker wspiera pracę kancelarii rozmawiamy z Mateuszem Cieślikiem, Prezesem Zarządu Capital Brokers.