Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych przez dealerów

Dealerzy samochodowi coraz częściej poszerzajÄ… swoje oferty o produkty ubezpieczeniowe. Jest to bez wÄ…tpienia sytuacja korzystna z perspektywy klienta, gdyż stanowi dla niego duże uÅ‚atwienie – zapewnia kompleksowÄ… obsÅ‚ugÄ™ podczas procesu zakupu nowego auta. Klient uzyskuje dostÄ™p do szerokiego spektrum ofert w salonie, co sprawia, że zyskuje czas, który byÅ‚by mu potrzebny na znalezienie eksperta z zakresu rynku ubezpieczeniowego. Wszystko, czego potrzebuje, otrzymuje na miejscu.

Firmy dealerskie najczęściej korzystajÄ… z udostÄ™pnianych, zewnÄ™trznych rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych pozwalajÄ…cych na oferowanie produktów ubezpieczeniowych podczas bezpoÅ›redniej współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi lub brokerami. Takie rozwiÄ…zanie ma jednak swoje minusy – niekiedy należy oddać caÅ‚kiem sporÄ… część prowizji. WÅ‚aÅ›nie dlatego coraz częściej dealerzy stawiajÄ… na wÅ‚asne systemy informatyczne i automatyzacje, które pozwalajÄ… skrócić czas obsÅ‚ugi klienta, jednoczeÅ›nie pozytywnie wpÅ‚ywajÄ…c na jakość Å›wiadczonych usÅ‚ug

Firmy dealerskie a współpraca z Towarzystwem Ubezpieczeniowym

Współpraca Dealera z Towarzystwem Ubezpieczeniowym to niewÄ…tpliwie korzyść dla obu stron – zarabia zarówno dealer, jak i ubezpieczyciel. W przypadku takiego modelu, aby oferta odpowiadaÅ‚a na wiele potrzeb i oczekiwaÅ„ klientów, konieczna jest współpraca z kilkoma towarzystwami ubezpieczeniowymi. Dealer ma okazjÄ™ zaprezentować klientowi wachlarz konkurencyjnych ofert i zwiÄ™kszyć swoje szanse sprzedażowe

Współpraca z kilkoma Towarzystwami niesie ze sobÄ… wyzwania. Przede wszystkim wymaga korzystania z wielu portali do ofertowania ubezpieczeÅ„ (udostÄ™pnianych przez TU). Praktycznie każdy ubezpieczyciel posiada wÅ‚asne rozwiÄ…zania, z których korzystanie jest konieczne, aby mieć dostÄ™p do jego oferty. To sprawia, że doradca, który chce przedstawić potencjalnemu klientowi peÅ‚en zakres produktów, potrzebuje wiÄ™cej czasu na wyszukanie niezbÄ™dnych informacji. Dodatkowo wzrasta ryzyko bÅ‚Ä™du z powodu koniecznoÅ›ci wprowadzania tych samych danych w wielu miejscach. Dodatkowo wzrasta ryzyko bÅ‚Ä™du z powodu koniecznoÅ›ci wprowadzania tych samych danych w wielu miejscach.

Przekazanie obsÅ‚ugi ubezpieczeÅ„ na zewnÄ…trz wiąże siÄ™ natomiast z dodatkowymi kosztami jak również może mieć wpÅ‚yw na jakość i czas Å›wiadczonych przez Dealera usÅ‚ug. Przygotowanie dedykowanej oferty przez zewnÄ™trzny podmiot (np. brokera) może w skrajnych przypadkach trwać nawet kilka dni. W takiej sytuacji z pomocÄ… przychodzÄ… specjalistyczne platformy informatyczne.

Obszary, w których automatyzacja wspomoże procesy biznesowe

NiewÄ…tpliwie istotne jest, aby potencjalne rozwiÄ…zania sprawnie wkomponowaÅ‚y siÄ™ w ekosystem IT, który firma dealerska już posiada. Wartość dodana, którÄ… można uzyskać poprzez automatyzacje procesów, to przede wszystkim czas – im szybciej klient dostanie propozycjÄ™ kompleksowej, atrakcyjnej oferty, tym wiÄ™ksza jest szansa, że z niej skorzysta. Bez odpowiedniej synchronizacji, proces przygotowania oferty znaczÄ…co siÄ™ przedÅ‚uża. Dlatego też automatyczna wymiana informacji miÄ™dzy poszczególnymi bazami danych jest nieoceniona. PrzedsiÄ™biorstwa coraz częściej decydujÄ… siÄ™ na systemy zarzÄ…dzania interakcjÄ… z klientami (CRM) czy systemy wspierajÄ…ce procesy zarzÄ…dzania portfelem ubezpieczeÅ„. Te i wiele innych systemów informatycznych usprawnia dziaÅ‚anie firmy, a tym samym wpÅ‚ywa na jakość i szybkość jej dziaÅ‚ania oraz efektywność funkcjonujÄ…cych procesów biznesowych.

Możliwości technologiczne dla firm dealerskich

DziÄ™ki zastosowaniu wyspecjalizowanych systemów informatycznych firmy dealerskie mogÄ… zbudować wÅ‚asnÄ…, kompleksowÄ… bazÄ™ klientów, którym w przyszÅ‚oÅ›ci mogÄ… oferować ubezpieczenia. Jest to o tyle istotne, że jeÅ›li klient bÄ™dzie zadowolony ze współpracy, z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… rozważy kolejnÄ… ofertÄ™ od sprawdzonego dealera. Ponadto, przedsiÄ™biorstwo może zaproponować peÅ‚nÄ… paletÄ™ produktów uzupeÅ‚niajÄ…cych i dodatkowych do sprzedanej polisy

Dużo mówi siÄ™ również o pojÄ™ciu webservice – to rodzaj komunikacji pomiÄ™dzy systemami informatycznymi, która umożliwia szybkÄ… wymianÄ™ informacji miÄ™dzy systemem IT np. dealera a systemem IT Towarzystwa Ubezpieczeniowego. W tym obszarze – szczególnie jeÅ›li chodzi o zastosowanie technologii webservice – z pomocÄ… przychodzÄ… platformy ubezpieczeniowe. Za ich pomocÄ… wymiana informacji pomiÄ™dzy dystrybutorem ubezpieczeÅ„ a systemami Towarzystw Ubezpieczeniowych jest bardzo szybka i efektywna. To niewÄ…tpliwie przynosi korzyÅ›ci zwiÄ…zane z jakoÅ›ciÄ… i szybkoÅ›ciÄ… obsÅ‚ugi, bezpieczeÅ„stwem wymiany danych, jak również gwarancjÄ… zawsze aktualnej i poprawnej oferty od TU.

Systemy informatyczne uÅ‚atwiajÄ… potencjalnÄ… współpracÄ™ z Towarzystwem nie tylko poprzez automatycznÄ… – a co za tym idzie szybszÄ… – wymianÄ™ informacji, ale również poprzez możliwość opierania wspólnego dziaÅ‚ania na wÅ‚asnych warunkach. Jak już zostaÅ‚o podkreÅ›lone – liczy siÄ™ czas, ale również indywidualne podejÅ›cie do klienta poprzez przygotowanie oferty szytej na miarÄ™, a wiÄ™c jak najbardziej zgodnej z potrzebami i możliwoÅ›ciami finansowymi klienta.

Zalety płynące z korzystania z platformy VIP

Platforma VSoft Insurance Platform (VIP) to doskonaÅ‚y produkt dla dealerów, poszukujÄ…cych rozwiÄ…zania w obszarze ofertowania i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Jest ona atrakcyjna miÄ™dzy innymi dziÄ™ki swojej efektywnoÅ›ci kosztowej – dziÄ™ki niej dealer caÅ‚ość prowizji zachowuje dla siebie. DziÄ™ki VIP, firmy dealerskie otrzymujÄ… możliwość nie tylko peÅ‚nej kontroli procesu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, ale również elastycznego ksztaÅ‚towania oferty produktów ubezpieczeniowych dostÄ™pnych w salonach.

Automatyzacja polisowania, ofertowania, zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci operacyjnej przedsiÄ™biorstwa czy usprawnienie dziaÅ‚aÅ„ biznesowych i wyeliminowanie bÅ‚Ä™dów rozliczeniowych i raportowych – to wszystko, a także wiele wiÄ™cej, ma do zaoferowania system VSoft Insurance Platform.

JesteÅ›my na rynku od ponad ćwierć wieku. Od poczÄ…tku naszej przygody wiedzieliÅ›my, że nie chcemy być jedynie biernym dostawcÄ… rozwiÄ…zaÅ„. Od zawsze stawiamy na wymianÄ™ wiedzy i doÅ›wiadczeÅ„. ChÄ™tnie pogÅ‚Ä™biamy tematy, które uważamy za istotne, szczególnie w obrÄ™bie branż, z którymi współpracujemy na co dzieÅ„. ChÄ™tnie analizujemy i omawiamy zmiany technologiczne oraz dzielimy siÄ™ wÅ‚asnymi przemyÅ›leniami. Pokazujemy jak uczymy siÄ™ na bÅ‚Ä™dach i z jakich dziaÅ‚aÅ„ jesteÅ›my dumni.

Zobacz również

See also

Feedback od odbiorców rozwiązania może też być źródłem inspiracji do dalszego innowacyjnego rozwoju produktu, co może się przyczynić do zwiększenia ...