Jak powinien wyglądać dobrze zaplanowany proces sprzedaży?

CzÄ™sto zastanawiamy siÄ™, dlaczego wybrane przez nas techniki sprzedaży nie przynoszÄ… oczekiwanych efektów. Oferowany produkt zdaje siÄ™ być dopasowany do potrzeb rynku, budzi duże zainteresowanie i wyróżnia siÄ™ na tle konkurencji, natomiast liczba zgromadzonych leadów nie przekÅ‚ada siÄ™ na liczbÄ™ zawartych umów. Na jakim etapie zostaÅ‚ popeÅ‚niony błąd? Prawdopodobnie w trakcie budowania procesu sprzedażowego. I kontynuowany jest podczas jego realizacji.

Nie rozpoczynaj sprzedaży bez planu!

Wywrotka w pierwszym kroku. W momencie startu dziaÅ‚aÅ„ sprzedażowych liczba zapytaÅ„ ofertowych jest na tyle niska, że budowanie procesu wydaje siÄ™ nam zbÄ™dne, a w konsekwencji zapominamy caÅ‚kowicie o jego stworzeniu. Jest to błędne podejÅ›cie i powoduje problemy na każdym kolejnym etapie. Nie rozpoczynaj sprzedaży bez planu!

Liczne procesy sprzedażowe, zwÅ‚aszcza w branży B2B, nie koÅ„czÄ… siÄ™ sukcesem przy pierwszym kontakcie klienta z produktem/ rozwiÄ…zaniem/ usÅ‚ugÄ…. Po pierwsze ważne jest, żeby zadbać o dobre wrażenia klienta jeszcze na etapie marketingowym i konsekwentnie budować pozytywne skojarzenia z markÄ…. Po drugie, zanim rozpoczniesz sprzedaż, zdefiniuj etapy kontaktu z klientem. Jasno nakreÅ›l, kiedy lead staje siÄ™ dla Ciebie i Twojego biznesu potencjalnym klientem. OkreÅ›l, jakie materiaÅ‚y otrzyma na danym odcinku Å›cieżki sprzedażowej. W tej części istotny jest również dobór formy kontaktu oraz jakość dostarczanych materiałów. Zastanów siÄ™, czy wysyÅ‚ane przez Ciebie prezentacje, oferty itd. sÄ… zrozumiaÅ‚e, przejrzyste i czy przekazujÄ… informacje ważne z punktu widzenia klienta.

Konsekwencja i organizacja

Jednak dobrze okreÅ›lone etapy sprzedaży to dopiero poczÄ…tek wÅ‚aÅ›ciwe prowadzonych dziaÅ‚aÅ„ sprzedażowych. Na ich efektywność wpÅ‚ywa późniejsza konsekwencja i organizacja. ProwadzÄ…c kilka procesów jednoczeÅ›nie, Å‚atwo pogubić siÄ™ w tym, co i kiedy powinno zostać wysÅ‚ane. Dlatego najlepiej skorzystać z narzÄ™dzi dedykowanych do tego typu dziaÅ‚aÅ„.

VSoft Insurance Broker w codziennych obowiÄ…zkach pomaga panel organizacji pracy. Użytkownik na poczÄ…tku przygody z aplikacjÄ… może zdefiniować zadania dla każdego z etapów sprzedaży. Podczas wprowadzania leadu do systemu automatycznie przypisane zostajÄ… mu zadania. Użytkownik otrzymuje przypomnienia o każdym kolejnym kroku do wykonania, by sukcesywnie prowadzić lead do koÅ„ca lejka sprzedażowego, jak również ustalać zadania po transakcji. RozwiÄ…zania tego typu zdecydowanie uÅ‚atwiajÄ… pracÄ™, a jednoczenie sprawiajÄ…, że Å›wiadomie prowadzimy potencjalnego klienta przez proces, co podnosi szanse sprzedażowe.

Dobrze zaplanowany proces pozwala nam jasno okreÅ›lać szanse. Nieważne, czy prowadzisz dziaÅ‚alność jednoosobowÄ… czy zarzÄ…dzasz kancelariÄ… brokerskÄ…. PodglÄ…d na szanse sprzedażowe pozwala podejmować konkretne decyzje. JeÅ›li Twój proces sprzedażowy prowadzony jest wÅ‚aÅ›ciwie, zawsze szybko bÄ™dziesz w stanie uzyskać informacje na temat aktualnej sytuacji i prognoz na przyszÅ‚ość.

JeÅ›li nie chcesz robić tego rÄ™cznie, skorzystaj z dostÄ™pnych narzÄ™dzi online. W VSoft Insurance Broker przy pomocy filtra użytkownicy oraz managerowie mogÄ… sprawdzić, na jakim etapie zakupu sÄ… poszczególne leady. Pozwala to na szybkÄ… analizÄ™ dziaÅ‚aÅ„, sprawdzenie skutecznoÅ›ci podejmowanych kroków i wyeliminowanie błędów w dowolnym momencie.

Grupa docelowa

Ostatnim elementem, na który chcemy zwrócić uwagÄ™ podczas budowania procesu sprzedaży, jest grupa docelowa. Każdy typ biznesu wyróżnia siÄ™ okreÅ›lonymi cechami. Nie zapominaj o tym podczas tworzenia lejka. Dopasuj etapy i zadania pod konkretny segment klientów. DziÄ™ki temu prowadzone przez Ciebie dziaÅ‚ania bÄ™dÄ… efektywniejsze, a szybkość przejÅ›cia leada przez Å›cieżkÄ™ sprzedażowÄ… znacznie szybsza.

Mamy nadziejÄ™, że powyższe wskazówki pomogÄ… Ci w prawidÅ‚owym zaplanowaniu poszczególnych etapów lejka sprzedażowego. JeÅ›li chcesz wiedzieć, jak aplikacja VSoft Insurance Broker pomaga w sprzedaży, wypróbuj 30-dniowÄ… darmowÄ… wersjÄ™ systemu lub skontaktuj siÄ™ z nami, aby bliżej poznać produkt.

W VSoft łączy kreatywne podejÅ›cie z nowymi technologiami. Specjalizuje siÄ™ w komunikacji wizualnej i marketingu internetowym. Mistrzyni organizacji i planowania, zarówno w obszarze zawodowym jak i prywatnym. Pasjonatka employer brandingu (inicjaÅ‚y zobowiÄ…zujÄ…!) i projektowania przestrzeni.

Zobacz również

See also