Przeczytaj także

Read more

Nowe funkcjonalności w systemie VSoft Collection

W systemie VSoft Collection, który wykorzystywany jest do obsługi procesu windykacyjnego, wdrożone zostały cztery nowe funkcjonalności. Zaimplementowane elementy stanowią odpowiedź na potrzeby biznesowe naszych Klientów w zakresie masowej realizacji działań windykacyjnych.

Zasadnicze wartości dla użytkownika systemu to:

1. Masowe uzupełnianie danych kontaktowych dłużników danymi pozyskanymi ze źródeł zewnętrznych, np. (SKIP/Urząd Miasta /Zewnętrze Firmy Windykacyjne).

Masowe uzupełnianie danych kontaktowych dłużników danymi pozyskanymi ze źródeł zewnętrznych to proces, który ma na celu uzupełnienie danych kontaktowych dotyczących dłużników. System w zakresie funkcjonalności umożliwia masowe zaczytywanie adresów, które są oznaczone w systemie jako aktualne: adresy do korespondencji, numery telefonów, adresy e-mail, które są wykorzystywane w zakresie równych form kontaktu z dłużnikiem.

2. Masowe wykonywanie działań windykacyjnych dla spraw, których źródłem jest plik (sms, mail, pismo, zawieszenie obsługi sprawy, skierowanie na odpowiedni stan sprawy w procesie, przypisania pracownika do sprawy w procesie).

Proces masowej windykacji dla spraw na podstawie pliku umożliwia efektywne zarządzanie dużą liczbą przypadków windykacyjnych jednocześnie, co pozwala firmom osiągnąć lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie zasobów.

Dla numerów spraw, których źródłem jest plik, użytkownik z poziomu systemu ma możliwość masowego zlecania wybranej akcji windykacyjnej. W wyniku uruchomienia zlecenia działań dla spraw wskazanych w pliku system automatycznie:

  • zaleca wykonanie akcji windykacyjnej dla spraw wskazanych w pliku,
  • odkłada wpis w historii sprawy bez względu na rezultat zlecenia akcji ale z informacją o statusie jej wykonania,
  • generuje alert zbiorczy dla użytkownika, który jest opiekunem (pracownikiem przypisanym) sprawy w procesie, że dla jego ‘x’ spraw w systemie zlecono akcję windykacyjną i nie została wykona wraz z informacją o powodzie niewykonania, 
  • udostępnia możliwość pobrania pliku z prezentacją rezultatów zlecenia akcji.

Zbudowanie takiego rozwiązania daje szeroki wachlarz możliwości w zakresie odpowiedniego ustawienia spraw w procesie windykacyjnym, które z jakiegoś powodu utknęły na nieprawidłowym etapie prowadzonego postępowania.

3. Automatyczne wysyłanie komunikatów do klientów (sms, e-mail) o zbliżającym się terminie płatności założonej deklaracji.

Automatyczne wysyłanie komunikatów nie tylko pomaga w utrzymaniu terminowości płatności, ale także poprawia relacje z klientami poprzez zapewnienie im wygodnego i uprzedzonego przypomnienia o zbliżającym się terminie zadeklarowanej płatności. System automatycznie generuje komunikaty w oparciu o zdefiniowane dane dłużnika i przyjętego w systemie harmonogramu płatności, eliminując potrzebę ręcznego tworzenia każdego komunikatu. Na podstawie analizy danych zwrotnych można dostosować strategię wysyłania komunikatów, tak aby maksymalizować ich skuteczność i dotarcie do dłużnika.

4. Możliwość przygotowania umowy/pisma dla klienta z przyjętym harmonogramem spłaty. W zakresie realizacji umowy ugody z dłużnikiem niezbędne jest dokładne zrozumienie sytuacji finansowej klienta oraz jego zdolności do spłaty zobowiązania.

To pozwala ustalić realistyczny harmonogram spłaty, który będzie odpowiadać zarówno klientowi, jak i firmie. Na podstawie analizy sytuacji dłużnika produkt pozwala wygenerować dedykowany harmonogram spłaty z ustalonych warunków umowy, takie jak kwota zadłużenia, wysokość rat, odsetki, ewentualne kary za opóźnienie, oraz terminy płatności oraz zapisać harmonogram spłaty w systemie i go monitorować. Na postawie przyjętego harmonogramu spłaty system pozwala przygotować pismo dla dłużnika.

Przygotowanie dokumentu z przyjętym harmonogramem spłaty to istotny krok w zarządzaniu relacjami z klientami oraz w zapewnieniu przejrzystości i uczciwości w procesie spłaty zobowiązań. Dbałość o klarowne formułowanie umów oraz odpowiednie wsparcie klientów w trudnych sytuacjach finansowych może przyczynić się do budowy zaufania i lojalności klientów wobec firmy. Personalizacja umożliwia klientowi łatwe zrozumienie warunków umowy i zwiększa jego zaufanie do firmy.

Zapoznaj się z systemem VSoft Collection do zarządzania procesami windykacyjnymi oraz z kilkoma niezależnymi konektorami, które usprawnią Twoje codzienne działania w firmie.

System do efektywnej obsługi procesu windykacyjnego, od monitoringu, poprzez działania ugodowe, outsourcing, aż do windykacji sądowej, egzekucyjnej i sprzedaży należności.