VeloBank & VSoft SA – Automatyzacja monitorowania kondycji finansowej klientów oraz wczesne wykrywanie zagrożeń

Szczegóły projektu

W związku z dynamicznym rozwojem portfela klientów biznesowych bank stanął przed wyzwaniem utrzymania jego wysokiej jakości. W tej sytuacji kluczowe stało się wybranie optymalnej strategii monitorowania sygnałów mogących wskazywać na pogorszenie kondycji finansowej klientów.

Bank musiał przeanalizować czy kontynuować dotychczasowe metody poprzez rozbudowę zespołu monitorującego, czy też postawić na automatyzację procesu.

Ostatecznie podjęto decyzję o wdrożeniu rozwiązań automatycznych, a bank zwrócił się do nas z prośbą o realizację tego projektu.

BRANŻA
Finansowa, windykacyjna

PRODUKT
VSoft Early Warning System

USŁUGI

  • Integracja z centralną hurtownią danych oraz wewnętrznymi systemami klienta.
  • Integracja z konektorami.

Stoisz przed podobnymi wyzwaniami?

O kliencie

VeloBank S.A. to jeden z dziesięciu największych banków w Polsce, który konsekwentnie łączy solidne fundamenty finansowe z nowoczesnym podejściem do obsługi klienta. W swojej ofercie posiada pełen wachlarz produktów i usług – od kont osobistych, kart płatniczych i kredytów hipotecznych, po rozwiązania dla biznesu oraz dedykowane produkty dla instytucji sektora publicznego.

Bank stawia na innowacyjne narzędzia i cyfrowe kanały kontaktu, dzięki czemu klienci mogą zarządzać swoimi finansami szybko, bezpiecznie i wygodnie – z dowolnego miejsca i o każdej porze. W centrum strategii VeloBanku znajduje się rozwój technologii, transparentna komunikacja oraz indywidualne podejście do potrzeb każdego klienta.

Wyzwania

Podczas implementacji systemu głównym wyzwaniem okazał się:

  • stale zmieniający się model danych źródłowych,
  • opracowanie struktury danych o akceptowalnej jakości.

 

Dzięki wykorzystaniu platformy low code archITekt udało się rozwiązać ten problem poprzez automatyczne profilowanie danych po każdej zmianie, które szybko identyfikowało błędy w relacjach oraz problemy z jakością danych.

Wyzwania

Zautomatyzowanie analizy danych transakcyjnych

Szybkie generowanie raportów dla użytkowników indywidualnych i kancelarii

Bezpieczeństwo danych, budowa w modelu chmurowym

Narzędzie dostępne online

Jak pomogliśmy naszemu klientowi?

Kluczowe elementy projektu

01

Przeanalizowaliśmy wymagania i oczekiwania biznesowe wobec przyszłego systemu.

02

Określiliśmy i udokumentowaliśmy zakres projektu.

03

Opracowaliśmy źródłowy model danych importowanych z centralnej hurtowni danych.

04

Zrealizowaliśmy rozwiązanie w metodyce agile, prowadząc 2-tygodniowe sprinty zakończone prezentacjami zaimplementowanych funkcjonalności.

05

Zbieraliśmy feedback podczas prezentacji każdego etapu prac i na jego podstawie wprowadzaliśmy korekty do pierwotnych założeń.

06

Po zakończeniu implementacji przeprowadziliśmy szkolenia dla użytkowników systemu, wykonaliśmy finalne testy akceptacyjne i wdrożyliśmy rozwiązanie do środowiska produkcyjnego.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie automatyzuje weryfikację i stałe monitorowanie kondycji finansowej klientów banku. Zamiast ręcznej analizy, która jest czasochłonna i podatna na błędy, nasze narzędzie nieustannie śledzi wskaźniki i parametry. Gdy tylko pojawi się sygnał o potencjalnym pogorszeniu się sytuacji finansowej klienta, system natychmiast:

  • generuje listę działań zaradczych – konkretne kroki, które należy podjąć, aby zminimalizować ryzyko,
  • automatycznie przypisuje zadania do odpowiednich pracowników,
  • monitoruje status realizacji tych działań,
  • wysyła monity opóźnień realizacji zadań.

 

Rozwiązanie jest w 100% zbudowane w oparciu o autorską platformę low-code VSoft archITekt, co umożliwia szybki i elastyczny rozwój dostosowany do potrzeb naszego klienta.

Rezultaty w pigułce

Dzięki wdrożeniu systemu VeloBank osiągnął:

Zwiększenie skali monitoringu

automatyczna analiza danych umożliwiła objęcie nadzorem znacznie większej liczby klientów bez konieczności zwiększania zasobów operacyjnych.

Proaktywne zarządzanie ryzykiem

szybka identyfikacja klientów wysokiego ryzyka pozwala na opracowanie skutecznych planów naprawczych i podjęcie działań ograniczających potencjalne straty finansowe.

Optymalizację procesów operacyjnych

automatyczne zarządzanie zadaniami i monitorowanie ich wykonania znacząco zwiększyło efektywność pracy zespołów bankowych.

Samodzielne definiowanie nowych sygnałów ostrzegawczych

dzięki zastosowaniu platformy VSoft archITekt.

Dodatkowe materiały

jak-ai-automatyzuje-obsługe-pism-sadowo-egzekucyjnych-vaida-blog-vsoft

Artykuł

Jak AI automatyzuje obsługę pism sądowo-egzekucyjnych

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie automatyzacji procesów, które wcześniej trzeba było wykonywać manualnie. Przykładem może być system VAIDA do obsługi pism sądowo-egzekucyjnych, o którym opowiada Agata Zapała.

wad.tb-kluczowy-krok-cyfryzacji-analizy-danych-prawnych-blog-vsoft

Artykuł

Divortium & VSoft SA – WAD.TB jako kluczowy krok w cyfryzacji analizy danych prawnych

Projekt WAD.TB pokazuje, jak dzięki synergii kompetencji technologicznych i prawniczych można zbudować narzędzie, które realnie zmienia sposób pracy kancelarii oraz osób uczestniczących w postępowaniach majątkowych. 

jakie-potrzeby-napędzaja-innowacje-technologiczne-w-branzy-windykacyjnej-blog-vsoft

Artykuł

Jak automatyzacja i AI zmieniają branżę zarządzania należnościami

Procesy windykacyjne, których głównym celem jest efektywne odzyskiwanie zaległych wierzytelności, przechodzą głęboką transformację technologiczną. Nowoczesne rozwiązania wspierają wszystkie ich kluczowe aspekty – od komunikacji z klientem, przez podejmowanie decyzji, po gromadzenie i aktualizację informacji o dłużnikach. 

vcpc-gotowy-na-zmiany-w-api-link-news-vsoft

Aktualność

VSoft Court Portal Connector gotowy na zmiany w API Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych

Z końcem czerwca 2025 roku w związku z centralizacją usług po stronie API Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych (PISP), zostaną wprowadzone nowe zasady dotyczące pobierania danych z Portalu za pomocą API.

Kluczowe wnioski

Kluczowe znaczenie dla realizacji projektu ma ścisła współpraca z zespołem klienta na każdym etapie procesu implementacji oraz elastyczność w dostosowywaniu funkcjonalności systemu do zmieniających się wymagań. Tego rodzaju podejście umożliwia wdrażanie modyfikacji na wczesnym etapie opracowywania systemu oraz pozwala uniknąć błędów w założeniach, które mogą zostać ujawnione dopiero podczas końcowych faz testów akceptacyjnych.

Wacław Majka

Architekt rozwiązań biznesowych VSoft SA