Cyfrowe wsparcie dla brokera

Rozmowa z Jackiem Dymczakiem, dyrektorem rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft




Aleksandra E. Wysocka: Jak Pan ocenia poziom informatyzacji brokerów w Polsce?


Jacek Dymczak: W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie systemami informatycznymi wśród kancelarii brokerskich. Sami przeprowadziliśmy dziesiątki spotkań i warsztatów analitycznych z brokerami ubezpieczeniowymi w całym kraju, dzięki którym uświadomiliśmy sobie, iż głównym problemem kancelarii może być to, że rynek w Polsce do niedawna nie oferował rozwiązań dedykowanych brokerom, tylko rozmaite przeróbki systemów dla multiagencji ubezpieczeniowych. Specyfika pracy multiagentów i brokerów jest jednak różna, dlatego programy multiagencyjne okazywały się często niedopasowane i niewystarczające. Żeby wypełnić tę lukę, postanowiliśmy, w ścisłej współpracy z brokerami, stworzyć zupełnie nowe rozwiązanie, które jest dostosowane do funkcjonowania małej, średniej i dużej kancelarii brokerskiej.

Jakie funkcjonalności są kluczowe dla brokerów?

- W pracy brokera podstawą jest efektywna współpraca z klientem i towarzystwami ubezpieczeniowymi. W pierwszym przypadku stworzyliśmy kartotekę kontrahentów z widokiem 360 stopni, dzięki której broker może kompletować w jednym miejscu wszystkie informacje – miejsce działalności, obroty, zakres działalności, mienie, ilość pracowników. Brokerzy potrzebują możliwości zautomatyzowanego kreowania ofert z różnym zakresem ubezpieczenia dla danego kontrahenta, zaś w późniejszej kolejności wysyłania zapytań do zakładów ubezpieczeń w formie slipu brokerskiego. Uzupełnieniem automatyzacji jest możliwość prostego modyfikowania szablonów, dokumentów, pism, listów. Każdy broker działa według swoich przetartych szlaków, często ma własne zapisy klauzul czy definicji ryzyk. Nasze rozwiązanie jest wstępnie skonfigurowane, ale broker może je szybko dostosować do swoich potrzeb. Do tego dochodzi moduł rozliczeniowy, moduł zarządzania zadaniami, moduł szkód czy polis. Nowością jest portal klienta (selfservice), dzięki któremu kontrahenci mają wgląd do swoich polis i płatności, a także mogą zgłosić szkody czy aktualizować dane.

Czy VSoft Insurance Broker powstał z myślą o mniejszych, czy raczej większych podmiotach brokerskich?

- Obecnie rozwiązanie jest dostępne w trzech wariantach. Najprostszy sprawdzi się w małych kancelariach brokerskich, które nie potrzebują modułu koasekuracji, zaawansowanego raportowania czy portalu klienckiego lub zarządzania pracą w biurze brokerskim. Kolejne warianty są już bardziej rozbudowane, natomiast każdy z nich można wdrożyć z dnia na dzień. Broker może zdecydować się na instalację systemu na swoich serwerach lub też korzystać z rozwiązania jako usługi, opłacając miesięczny abonament.

Od kiedy sprzedajecie rozwiązania dla brokerów?

- System jest stosunkowo nowy. Do tematu podeszliśmy jesienią ubiegłego roku, myśląc o adaptacji systemu agencyjnego. Jednak spotkania z brokerami zmodyfikowały nasze wyobrażenia i podjęliśmy decyzję o zbudowaniu czegoś nowego. Nastąpił intensywny cykl warsztatów i w rezultacie pod koniec roku powstał VSoft Insurance Broker. Pierwsze wdrożenia mamy już za sobą, są one źródłem inspiracji do tego, jak powinniśmy rozwijać produkt. Zależy nam na tym, aby rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do codziennej pracy brokera, dlatego już teraz przychodzą nam do głowy kolejne, ciekawe pomysły, którymi już wkrótce mamy nadzieję się podzielić. Tuż przed Kongresem Brokerów w Mikołajkach planujemy kolejną dużą aktualizację związaną z nowymi funkcjonalnościami. Już teraz zapraszam na warsztaty i prezentację w trakcie Kongresu, które umożliwią bliższe zapoznanie się z produktem.

Staliście się już stałym bywalcem Kongresu Brokerów.

- Kongres Brokerów to doskonała okazja do spotkania w znamienitym gronie brokerów z całej Polski. Podczas wydarzenia będzie można poznać ekspertów firmy VSoft, którzy będą oczekiwać na uczestników przy stoisku. Jak już wspomniałem będziemy również organizować warsztaty, a także wygłosimy krótką prezentację na temat rozwiązania VSoft Insurance Broker. Zachęcam do odwiedzenia strony www.vsoft.pl, na której istnieje możliwość zamówienia wersji demonstracyjnej programu. Wystarczy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy, a my prześlemy link z dostępem do programu, który będzie ważny przez 7 dni. W tym czasie będzie można zapoznać się z rozwiązaniem, sprawdzić, jak działa oraz jakie wynikają z niego korzyści.

Nad jakimi dodatkowymi funkcjonalnościami pracujecie?

- Obecnie przygotowujemy mobilną aplikację dla klientów. Na ten moment rejestracja do portalu klienckiego jest możliwa przez stronę www, natomiast w naszej opinii dostęp także przez smartfon i tablet będzie dużym udogodnieniem. Kończymy też pełną integrację z klientami mailowymi, co pozwoli na skuteczniejsze zarządzanie korespondencją z klientami i zakładami ubezpieczeń. Wszystkie maile będzie można dołączać do danego kontrahenta. Cały czas udoskonalamy wygląd systemu, zależy nam na tym, aby rozwiązanie było tak proste i intuicyjne, jak to tylko możliwe. Kolejnym udogodnieniem będzie zcentralizowane wyszukiwanie informacji o kliencie. W to samo pole będzie można wpisać nazwę klienta, nip, nr polisy czy nr rejestracyjny pojazdu – po każdej z tych informacji będzie możliwe znalezienie poszukiwanego klienta. Podobne podejście zastosowaliśmy w wyszukiwarce na naszej stronie www.vsoft.pl., pozwala zaoszczędzić cenny czas. Jeszcze raz zapraszam na nasze kongresowe stoisko oraz stronę www.

Dziękuję za rozmowę.




Zobacz nasze rozwiązanie dla brokerów ubezpieczeniowych VSoft Insurance Broker.

W przypadku dodatkowych pytań

napisz do nas na podany adres mailowy