wróć do wszystkich aktualnościgo back to all news
Customer Experience: ubezpieczeniowa batalia o przywiązanie klienta

Kreowanie pozytywnego doświadczenia klienta (Customer Experience) podczas jego kontaktu z organizacją to nadrzędne zadanie zarówno osób pracujących bezpośrednio z klientem, jak i działów produktu i marketingu. Przykładem wzajemnej współpracy i zaangażowania wielu działów organizacji w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy jest rynek ubezpieczeniowy.

Człowiek na linii frontu – w co uzbroić doradcę ubezpieczeniowego
W czasach kiedy dość trudno jest wyróżnić się unikalną ofertą czy innowacyjnymi rozwiązaniami, jakość obsługi staje się głównym argumentem determinującym wybór klienta. Za tą stoi jednak wysiłek całej organizacji – od sprawnego złożenia oferty, przez odpowiednie jej przygotowanie i promocję, aż po aktywną sieć sprzedaży, na której końcu stoi odpowiednio przeszkolony doradca.
To właśnie zaangażowanie i wiedza doradców są narzędziami niezbędnymi do zapewnienia pozytywnych doświadczeń klienta. Przygotowane zaplecze i wysoki komfort ich pracy wpływają bezpośrednio na sprawną obsługę. Jak zapewnić wygodę pracy bezpośrednich sprzedawców produktów ubezpieczeniowych?
Doradca powinien mieć możliwość szybkiego i wygodnego przeglądania ofert wielu towarzystw w jednym miejscu, w celu dopasowania produktu do konkretnych potrzeb klienta. Dodatkowo, doradca potrzebuje sprawnie zbierać dane dotyczące klienta i jego potrzeb w przejrzysty i czytelny sposób, aby móc do nich wrócić w odpowiednim momencie.
Szybka i bezproblemowa obsługa to ważny, ale ostatni etap kreowania Customer Experience. To, co musi zdarzyć się wcześniej i co klienta już nieszczególnie interesuje, to sprawne dostarczanie i tworzenie nowoczesnych produktów ubezpieczeniowych, które wychodzą naprzeciw bieżącym oczekiwaniom.

Dobra obsługa klienta jest obudowana technologią
Jako odbiorcy usług ubezpieczeniowych często poszukujemy produktów „szytych na miarę”, dopasowanych do naszych specyficznych wymagań. Jednocześnie oczekujemy zachowania niskiego poziomu składki, niezależnie od kanału dystrybucji, poprzez który komunikujemy się z ubezpieczycielem. Z punktu widzenia instytucji ubezpieczeniowych to oczekiwanie sprowadza się do konieczności skutecznego zarządzania, sprawnego modelowania oraz parametryzacji produktów przez wyspecjalizowane do tego działy organizacji. Te zoptymalizowanie działania dają gwarancję szybkiego dostarczania rynkowych propozycji i, tym samym, budowania przewagi konkurencyjnej.
Jedną z najcenniejszych wartości w dzisiejszym świecie jest czas. W realiach ubezpieczeniowych to czas tworzenia produktu, czas dostarczenia go na rynek, sprowadzające się finalnie do maksymalnego skrócenia czasu obsługi klienta. Szybkość i elastyczność wspomnianych procesów zapewniają nowoczesne narzędzia IT, które kompleksowo wspierają procesy sprzedaży – od powstawania produktów, poprzez procesy interakcji z klientem aż do obsługi płatności i rozliczeń. Kompleksowe wsparcie procesów powstawania i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, które zagwarantuje Great Customer Experience, to aktualnie jedno z największych wyzwań w tym biznesie, któremu może sprostać tylko niezawodny system IT.

Paweł Wroniewicz, dyrektor sprzedaży w VSoft

Chcesz wiedzieć więcej?
W VSoft dostarczamy narzędzia IT usprawniające działania instytucji ubezpieczeniowych i finansowych od ponad 20 lat. Nasze rozwiązanie VSoft Insurance Platform wspiera cały proces obsługi i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Więcej informacji o innych rozwiązaniach dla ubezpieczeń znaleźć można tutaj - zapraszamy do kontaktu!