wróć do wszystkich aktualnościgo back to all news
Od jakiegoś czasu na polskim rynku ubezpieczeniowym można zaobserwować rosnącą ekspansję nowego modelu współpracy między towarzystwami ubezpieczeniowymi, a dystrybutorami w zakresie sprzedaży ubezpieczeń – integrację via webservice. Stopniowo ubezpieczyciele włączają do tego modelu kolejne linie produktowe oraz kanały dystrybucji (np. pakiety dealerskie czy produkty dedykowane dla leasingu). Takie rozwiązanie oznacza m. in. optymalizację kosztów i znaczne skrócenie czasu niezbędnego do wprowadzenia do sprzedaży nowego produktu. To rozwiązanie to szereg innych korzyści, ale również wyzwanie technologiczne, a tym samym inwestycja.

Czy komunikacja przez serwisy produktowe stanie się jedynym obowiązującym modelem? Myślę, że tak, z racji na korzyści dla całego rynku, zarówno dostawców produktów ubezpieczeniowych, dystrybutorów jak i klientów końcowych. Scentralizowane zarządzanie produktem to większa efektywność i oszczędność dla wszystkich podmiotów oraz większe środki na kolejne innowacje. Kluczowym elementem dla tej mocno techniczne formy komunikowania się uczestników rynku ubezpieczeń jest elastyczne narzędzie informatyczne. Może ono zarówno przyśpieszyć i usprawnić wprowadzanie zmiany, jak i skutecznie ją hamować. Już wkrótce zapraszam do przeczytania artykułu na temat efektywnego przeprowadzenia wdrożenia internetowych serwisów produktowych w organizacji.

Jacek Dymczak, dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft




Produkt VIP (VSoft Insurance Platform) jest wsparciem narzędziowym zarówno dla ubezpieczycieli, którzy szukają nowoczesnego silnika produktowego, umożliwiającego modelowanie produktów i udostępnianie go swoim partnerom, jak i dla dystrybutorów, którzy potrzebują ergonomicznego i wydajnego narzędzia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.